انتخابات

وزیر علوم گفت ما از بوجود آمدن شو و نشاط انتخاباتی و برگزاری مناظره‌ها و جلسات گفتگو در دانشگاه‌ها استقبال می‌کنیم و هیچ منعی هم برای حضور نامزدها در برنامه‌های دانشگاهی نیست

وزیر علوم: از مناظره‌ها و حضور نامزدها در دانشگاه استقبال می‌کنیم / رئیس‌جمهور باید پهلوان سیاسی باشد نه قهرمان

قدس آنلاین:وزیر علوم گفت من ترجیح می‌دهم رئیس جمهور بعدی یک پلهوان سیاسی باشد تا قهرمان سیاسی.

وزیر علوم محمدعلی زلفی گل امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص ترجیحش در مرود رئیس جمهور بعدی افزود: بین  قهرمان و پهلون تفاوت وجود دارد مثلا وقتی در فوتبال وقتی مهاجم جلو می‌زند مدافع تیم مقابل تکل می‌کند و می‌گوید پنالتی شرایط ۵۰-۵۰ دارد  و در نهایت بازیکن دنبال قهرمان شدن است. برای قهرمان شدن یا قانون رعایت می شود و یا قانون شکسته شده و تیم یا فرد هزینه آنرا می‌دهد و برنده می شود  اما برای پهلوان  شدن فرد باید اخلاق، ایمان، وجدان، مرام و عرفت را  رعایت کند مقل جهان پهلوان تختی که وقتی دید پای حریفش درد می‌کند و آسیب دیده سراغ آن پا نرفت.

وی  اظهار داشت: در عالم سیاست هم همین شکل است. مثلا شهید دکتر بهشتی یک پهلوان سیاسی بود و علی رغم اینکه می توانست بعضی جاها جواب بدهد و حریف خودش را بزند اما این کار را نکرد و تقوای سیاسی را رعایت کرد.  هیچ گاه گذشتگان را منکوب نکرد، از دیگر مسئولان تقدیر می‌کرد و  گناه را گردن گذشتگان نمی‌انداخت.

زلفی گل تصریح کرد: من دوست دارم کسی رئیس جمهور شود که آن مشی و منش خستگی ناپذیری  را داشته باشد و صادقانه برای خدا و مردم کار کند.

وی در خصوص مناظره های انتخاباتی در دانشگاه ها و کمک به جنب و جوش سیاسی و انتخاباتی در این محیط های علمی هم  گفت: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بخشنامه ای را برای دانشگاه های ارسال کرده که در آن به روئسای دانشگاه‌ها تأکید شده حق طرفداری از هیچ نامزدی را به هیچ وجه ندارند اما باید شرایط را برای مشارکت هرچه بیشتر دانشجویان، برگزاری مناظره ها و گفتگوها و ایجاد جو پر نشاط فراهم کنند تا انشا الله شاهد یک انتخابات پرشور باشیم.

این عضو کابینه دولت سیزدهم در مورد امکان حضور نامزدها در دانشگاه ها در صورت دعوت تشکل های دانشگاهی هم با بیان اینکه منعی در این خصوص وجود ندارد گفت: ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

وزیر علوم درباره برنامه‌ها و طرح هایی که تا پایان مدیریتش بر این وزارتخانه بنای اجرای آنها را دارد با بیان اینکه ما فکر می‌کردیم یک سال و چند ماه برای اجرای برنامه‌های‌مان فرصت داریم اما رایط تغییر کرد، اظهار داشت:پس از حادثه شهادت رئیس جمهور ما اولویت‌های خودمان را دوباره بررسی و مشخص کردیم تا کارهایی را که می شود در این مدت  کوتاه چند هفته‌ای باقی مانده  تمام و کامل کرد اجرا کنیم.

وی افزود: به عنوان مثال ما یکسری دستور العمل‌ها و کار کارشناسی انجام داده بودیم در اجلاس روئسای دانشگاه ها مطرح کرده بودیم و نظرات نخبگانی را گرفته بودیم و در حال نهایی کردن کار بودیم که این اتفاق افتاد و من امروز از اقای مخبر مجوز گرفتم چون ایشان تأکید کرده بودند هیچ بخشنامه ای بدون اطلاع ایشان صادر نشود و ایشان مجوز دادند که برخی اقدامات را نهایی کنیم.
زلفی گل اظههار داشت: ما قسمت های نرم افزاری برنامه‌ها را نهایی می‌کنیم و تعدادی هم ساختمان ها و فضاهای آموزشی و تحقیقاتی هم تکمیل شده که انشا الله سعی می‌کنیم آنها را افتتاح کنیم و برای برنامه هفتم هم یکسریتکالیف مشخص شده که بسترها و زمین هاه ای آنرا محیا کرده ایم تا مدیریت بعدی اگر دوست داشت بتواند از آنها استفاده کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.